Humpridge Track laatste dag

12 december 2012 - Tuatapere, Nieuw-Zeeland

10 December: Robert moest vannacht even naar het toilet en dat betekent naar buiten, naar het toiletgebouw. Buiten zag hij een hert en een schitterende sterrenhemel. Ik lag zo lekker dat ik geen zin had om eruit te gaan..Het ontbijt bestond weer uit hot porridge..deze keer al om 7 uur. Om 7.30 waren we alweer op weg voor de laatste 17 km. We hadden begrepen dat het een easy walk zou zijn met nauwelijks hoogteverschillen. Dat viel toch een beetje tegen. Het NZ begrip van vlak is toch wat anders dan de onze. Het zal ook wel wat te maken hebben met de toch wel gepijnigde spieren. Jammer genoeg begon het al snel te regenen. Vandaag was de dag dat we 5 stranden aandeden en bij mooi weer was dat natuurlijk erg fijn geweest. Nu was het er koud en guur dus zijn we er redelijk snel overheen gelopen. Maar evengoed prachtige stranden. Door het slechte weer verder geen dolfijnen gezien. Nadat we het laatste strand hadden verlaten kregen we nog een zware klim omhoog via trappen, die waren we even vergeten...na 5 1/2 uur waren we weer terug bij de auto en we waren echt wel moe. Op de terugweg naar de lodge nog even gestopt voor een heerlijk pompoen soepje. Na aankomst in de lodge stond de spapoul al klaar, we hebben zeker 1 1/2 uur genoten van het bad en het schitterende uitzicht op de omgeving. Daarna weer heerlijk gegeten en toen naar bed. De zonsondergang hebben we niet meer meegemaakt. De wandeling was super, door prachtige bossen, over de ridge lopend prachtige uitzichten, genieten!