Humpridge Track dag 2

10 december 2012 - Tuatapere, Nieuw-Zeeland

9 December. Echt wel prima geslapen, goed bed en de waterkruiken deden wat ze moeten doen. Om 7.30 ontbijt..hot porridge met brown sugar, da's weer eens wat anders. 1 van ons heeft het schaaltje niet leeggegeten, mogen jullie raden wie. Na het ontbijt nog een keer omhoog gelopen voor de uitzichten, deze keer was het gelukkig wel helder. Wat een mooie plaatjes weer. We voelden al snel dat gisteren nog in de benen zat. Dat was toch wel de zwaarste wandeldag die we tot nu toe hebben gemaakt. Vandaag is het een beetje op en neer, en verder veel neer. Weer zwaar dus. De 1e stop was Luncheon Rock. Een rots die boven een afgrond hangt. Daarna zijn we eigenlijk alleen maar doorgelopen op een korte stop na om de Whitebait pattie sandwich die we gistermorgen hadden meegekregen op te eten, dat hadden we echt even nodig. Verder bestaat ons menu overdag uit energierepen en pinda's..na een lange zware tocht Port Craig bereikt, onze overnachtingsplek voor vannacht. Faciliteiten..hetzelfde als gisteren. De temperatuur scheelt ca. 20 graden met gisteren. Na aankomst nog even naar het strand gelopen, 1 Hectordolfijn gezien en ongeveer een miljoen zandvliegen, vluchten naar binnen dus. Het menu vanavond..Beef Teryaki en Thai Chicken Curry. Uit dezelfde zakjes als gisteren..morgen de laatste 17 km. We hebben dan totaal 54 zware km in de benen. Als we klaar zijn gaan we onze wandelschoenen ritueel verbranden....

1. Nicole & Erik:
    11 december 2012
    Respect! Wat een inspanning zeg. Herkennen we jullie nog wel als jullie terug zijn? Gezellig een wandeling maken als jullie terug zijn zit er zeker voorlopig niet in.
    Geniet nog van de laatste dagen. En als jullie komen eten zal ik even uitzoeken waar ze die zakken voedsel hebben.
  2. Pa Wismeier:
    11 december 2012
    het was weer behoorlijk afzien met je wandeltochten, maar ga zo door,kom je weer lekker fris in holland aan.
    ja nog een paar dagen,dus geniet nog. groetjes van Pa.
  3. Pa Wismeier:
    12 december 2012
    Ja,het eind is nu in zicht hoor,verlang je al naar almere?
    nog even nagenieten en dan naar huis.
    groetjes van Pa.