Abel Tasman National Park

30 november 2012 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

25 November: Vanochtend vet uitgeslapen, 7.45 uur werden we wakker. Vandaag vervolgen we onze weg naar het kleinste en oudste NP van NZ Abel Tasman. Had ik al verteld dat het rijden met een automaat helemaal geweldig is, wat lichte druk op de rechervoet en verstand op 0 (dit gaat me altijd makkelijk af). Ook vandaag is het weer prachtig, strak blauw en geen zuchtje wind. Voor de thuisblijvers ca 21 graden...na ca.3 uur kwamen we aan in Marahau. We vonden al snel een plek voor onze camper en hadden nog een half uur de tijd om de laatste watertaxi te nemen naar Anchorage. Na 0.45 uur varen kwamen we op het punt waar we onze wandeling begonnen. Ook ben ik er achter wat mijn nieuwe beroep gaat worden na onze emigratie naar NZ, watertaxi chauffeur. Zongebruind in een korte broek de hele dag scheurend over het water toeristen afzetten op de mooiste plekken, ideaal..We werden afgezet op het strand en begonnen de mooiste kustwandeling tot nu toe. Verlaten stranden, een pad dwars door de bush, onbeschrijfelijk mooi. Hoe is het mogelijk dat 1 land zoveel verschillende variaties kent. Na 4 uur wandelen kwamen we weer aan op de plaats van vertrek. De camping heeft een laundry, zelden heb ik M zo gelukkig gezien. Ze liep met het wasgoed als robijntje in de wolken. Hierna zijn we heerlijk uit eten geweest. Voor de derde dag op rij greenlip mussels. Na ons hoofdgerecht werden we ook nog getrakteerd op een geweldige zonsondergang. Wat wil je nog meer om de dag af te sluiten?g

1. Anita:
    29 november 2012
    Haha robijntje in de wolken,hilarisch!!
  2. Pa Wismeier:
    6 december 2012
    Hoi Abel Tasman jullie komen overal,leuk zo,n uitstapje
    begin je al te wennen in N Z je gaat tog nog niet emigreren
    nou jongens nog een goeien week dus geniete maar
    groetjes van PA