Gletsjers en bergen

30 november 2012 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

29 November: Wat een geweldige dag vandaag, dat zijn alle dagen tot nu toe maar sommigen steken er toch nog bovenuit..We zijn zonder ontbijt naar de Fox Glacier gereden en hebben daar in een restaurantje van heerlijke koffie en een warm ontbijt genoten. We hebben een guided tour geboekt, de enige manier om op het ijs te komen. Wat een ervaring! Het is heel bijzonder dat een gletsjer tot aan de native bush komt. En wat is het mooi, op veel plekken is het ijs blauw, met name de gletsjerspleten. Ook nu weer voegden de gidsen veel toe, je kijkt htoch anders als je al die info niet hebt. Na terugkomst zijn we snel weer in de camper geklommen voor onze eindbestemming vandaag, Wanaka. Via Haast de Haastpas overgestoken, wat een prachtige rit, besneeuwde bergtoppen, watervallen, fantastische uitzichten. De Southern Alps zijn magnifiek. Onderweg gestopt bij een Whitebait verkoper. We hadden het al eerder gegeten maar hadden geen idee wat het was. Spiering dus waar met beslag een soort pannenkoekje van gebakken wordt. Heerlijk. De verkoper raadde ons aan nog te stoppen bij de Blue Pools. Dat hebben we dus gedaan en wat mooi. Een poel met blauw water wat zo helder is de je tot de bodem kunt kijken. Na aankomst in Wanaka snel een plekje gevonden en heerlijke curry gegeten

1. Selma & John:
    29 november 2012
    Wow, ik ben jaloers! Als ik jullie foto's zie wil ik ook weer terug! Wat een afwisseling he? Het enige, echt enige minpunt aan het land zijn de sandflies, voor de rest wil je nooit meer terug!
  2. Nicole & Erik:
    29 november 2012
    We hadden jullie verhalen al gemist! Iedere dag een reisverhaal met foto's ga je toch missen. Wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken. We zijn wel een beetje jaloers. Geniet er nog maar va.

Groetjes
  3. Jeannine:
    30 november 2012
    ben benieuwd naar de foto's
  4. Selma & John:
    30 november 2012
    Geweldig allemaal. Krijg er heimwee van. Komt bij ons allemaal weer terug. Jullie moeten beslist ook langs Queenstown. Dat is zo'n leuk stadje en heel mooi aan een meer gelegen. Lekker eten in zo'n sportkroeg en een must voor echte thrillseekers. Adrenaline Capital of the world zoals ze het zelf noemen. Geniet ervan. Grtz John
  5. Maud:
    30 november 2012
    Gelukkig zijn jullie weer in de lucht. Leuk om al jullie belevenissen te volgen. Ik kan het begrijpen als jullie de retourtichets niet gaan gebruiken, Als ik een bord in jullie voortuin moet zetten hoor ik het wel. Lekker genieten!