De Humpridge Track dag 1

10 december 2012 - Tuatapere, Nieuw-Zeeland

8 December: Weer heerlijk geslapen na gisteravond nog even in bad te zijn geweest. Om 7 uur liep de wekker alweer af en om 7.30 uur stond het meest uitgebreide ontbijt ooit klaar. Naast de cereals en fruit kregen we een bord met : eieren, bacon, paddestoelen, tomaat, gebakken aardappelen, whitebait patters, sausijsjes...zoiets heb je nog niet gezien. Wetende dat ons een zware dag te wachten stond hebben we ons er zo goed als mogelijk doorheen gegeten..Na het ontbijt zijn we naar de start van de track gereden. De track begon rustig, een paar uur was het easy going...de lunchplek was Water Bridge Shelter, vlak er voorbij was een brug over een rivier waar je met een blik met een touw water kon ophalen om de waterflessen te vullen. Hebben we natuurlijk even gedaan. Daarna werd het behoorlijk zwaar. Vanaf Water Bridge moesten we Stag Point bedwingen, wat een enorm zwaar stuk was. 9 Kilometer omhoog met stukken waar je ook je handen nodig had om omhoog te komen. Maar natuurlijk hebben we het gehaald! Ook daarna waren we er nog niet...eenmaal bij Okaka lodge aangekomen wilden we ook de rondwandeling om de top nog doen. Dat betekende zo'n 300 treden omhoog, na alle inspanningen van vandaag...poeh. Eenmaal boven..mist en geen uitzicht, lekker dan. Het was ook ongelofelijk koud dus we zijn snel naar de lodge gegaan waar gelukkig de kachel brandde. We kregen onze kamer toegewezen, een Premium room. Dit betekent niet meer dan dat je een kamer hebt met een kingsize bed, handdoeken, warmwaterkruiken en een muntje voor de douche...geen eigen toilet en badkamer en 4 minuten heet water. De kruiken waren echt nodig want verwarming in de kamer..nee helaas. We hebben exquise gegeten. Lam en pasta hotpot en lam met groenten. Magisch, je hebt een zak, gooit er water bij, 10 minuten laten staan en je kunt eten. Was het lekker? Mwah, het was warm en vulde de maag. Een heel gezellige avond gehad met de andere wandelaars in de lodge, Fransen, Israeliers en Kiwi's. Het werd wel 9 uur :-)

1. Jeannine:
    10 december 2012
    nou honger maak rauwe bonen zoet... maarre met alle calorieen die jullie verbranden komen jullie broodmager terug!
  2. Nettie en Ruud:
    10 december 2012
    Wat een inspanning zeg. Knap hoor.