Coast to coast walk

6 december 2012 - Stewart Island, Nieuw-Zeeland

6 December: Wow, we hebben het gedaan..de landing op het strand van Mason Bay! Wat een kick. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen maar het was echt een superervaring. Wat een uitzichten over het eiland en het strand. Het vliegtuigje ging eerst een keer laag over het strand om te kijken of het veilig was om te landen. Dat betekende 2 x een scherpe bocht, een rare gewaarwoording om opeens de wereld onder je linkerschouder te zien. Je werd ook echt in je stoel gedrukt. Daarna de landing..een landingsbaan had asfalt had niet strakker kunnen zijn. Op het strand stond een groep mensen die opgepikt werden, nadat zij waren verdwenen waren we, samen met een engels stel, de enigen op het verlaten strand. Daarna de wandeling van ca 15 km. Wat een verschil met de andere kant van het eiland. De vergelijking met het Amazonegebied is gemaakt..wat vooral een uitdaging was..droge voeten houden. Nog nooit zoveel water en modder tijdens een wandeling meegemaakt. De voeten bleven dus niet droog en schoon...weer veel vogels gezien maar helaas geen kiwi :-(. Na aankomst bij Freshwater Bay moesten we nog 5 kwartier wachten op de watertaxi. Gelukkig was er een hut die bereikt kon worden via een spannende swingbridge. Want het begon nu echt serieus te regenen. Na een rit met de watertaxi van ca een uur was ook dit avontuur weer voorbij. Eenmaal aangekomen in de lodge hebben de eigenaren take away gehaald en hebben we erg gezellig met zijn vieren gegeten.

1. Nicole & Erik:
    7 december 2012
    Weer prachtige verhalen en foto's! Ik kijk er iedere dag naar uit om jullie belevenissen te lezen. Wat een prachtig land is het.

Groetjes en ga nog maar lekker genieten van alles wat nog komen gaat.

Erik & Nicole

PS Het heef hier gesneeuwd. Heel Nederland weer in paniek.