Stewart Island

5 december 2012 - Stewart Island, Nieuw-Zeeland

5 December: Vandaag is het in Nederland Sinterklaas. Tegen de tijd dat ik dit verhaal kan plaatsen is hij al weer vertrokken denk ik. Gisteren zijn we om 12 uur teruggekomen van de cruise. Daarna zijn we direct richting Invercargill gereden voor onze vlucht naar Stewart Island. Onderweg nog genoten van de crayfish die Chris ons had meegegeven. Aangekomen in Invercargill hebben we de huurauto ingeleverd en ingecheckt voor onze vlucht. Een deel van de bagage moest achterblijven omdat er lagere gewichtslimieten gelden. Maar dat wisten we dus geen probleem. Om 5 uur ging onze vlucht en toen ik zag hoe klein het toestel was zei ik bijna tegen Robert, ga maar alleen ik blijf wel hier....het leek niet eens groot genoeg om alleen onze bagage de lucht in te krijgen. Maar toch ingestapt en de lucht ingegaan. Da's wel wat anders dan een Boeing 737...maar op de een of andere manier minder eng, tenminste tot ik zag hoe kort de landingsbaan op SI was..maar het is goed afgelopen! We hebben weer een prachtig plekje en gaan vandaag wandelen en met de watertaxi naar Ulva Island, morgen staan we gepland voor de vlucht naar Mason Bay, waar we op het strand worden afgezet en dan lopen naar een punt waar de watertaxi ons weer oppikt. Totaal duurt dat zo'n 8 uur.

1. Nettie en Ruud:
    8 december 2012
    Wat een ervaring in z'n klein vliegtuigje zeg. Maar je ziet dan wel wat.