Aankomst in Nieuw Zeeland

11 november 2012 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

11 November: De 2de vlucht was een stuk minder rustig dan de 1e. Veel turbulentie en de landing was nogal onrustig. Maar we hebben het overleefd. Na aankomst op de luchthaven gingen we redelijk snel door de douane, er stond een enorme rij dus we dachten dat het wel lang zou duren.De koffers konden we meteen van de band plukken (gelukkig zijn ze niet ergens blijven hangen).Vervolgens werden moesten we onze wandelschoenen laten controleren, ze zijn als de dood dat er ziektes of zaden van planten binnenkomen die de NZ natuur kunnen aantasten. Maar we waren voorbereid dus ze waren als nieuw...
Vervolgens de huurauto opgehaald, een spiksplinternieuwe ToyotaCamry. Wel even wennen hoor, aan de "verkeerde" kant van de auto zitten.
De rit naar Coromandel duurde ca 3 uur, de eerste kennismaking met de prachtige NZ natuur. In Coromandel was onze lodge snel gevonden na een enerverend ritje heuvelopwaarts..wat een locatie! Vanuit onze kamer hebben we een fantastisch uitzicht. We hadden al doorgegeven dat we in de lodge wilden eten, na zo'n lange reis geen dnkele behoefte om er 's avonds nog op uit te gaan. En wat een goeie keus was dat! Evelyn, onze gastvrouw is de beste kok die we in lange tijd hebben meegemaakt. Om 9 uur waren we op en zijn we gaan slapen, in 48 uur hadden we slechts een paar uurtjes gedoezeld...