Camper ingeleverd, op naar Fiordland

2 december 2012 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

2 December: We hebben de camper ingeleverd na bijtijds en zonder ontbijt uit Arrowtown te zijn vertrokken. De huurauto oppikken ging snel dus om 10 uur zijn we vanuit Queenstown richting Fiordland vertrokken. De afstand is niet erg groot maar we wilden ook graag de Milford Road rijden en dat betekent ca 4 uur extra. Maar oh wat was dat de moeite waard. Op een gegeven moment reden we op een weg volledig omsloten door dreigende bergen, waar je maar kijkt komen watervallen naar beneden en er ligt sneeuw op de bergtoppen. Elke keer dat we denken, mooier kan het niet worden....wordt het dat toch weer. Aan het einde dan de Milford Sound. Daar is een enorme waterval maar die zie je niet vanaf het vasteland. We zagen een pier en dachten als we daar nou eens op lopen misschien...maar we hielden geen rekening met de NZ variant van de scholekster die blijkbaar een nest had op de pier en dit met verve verdedigde. Dus Marianne werd aangevallen, gefilmd door Robert die bijna in het water viel van het lachen..Uiteindelijk eindigde onze dag in Manapouri in Murrels Grand View House. Wat een mooi oud huis met veranda waar we werden verwelkomd met een drankje om van het prachtige uitzicht op Lake Manapouri te genieten. Morgen de overnight cruise op Doubtful Sound en dinsdag vliegen we naar Steward Island. Of we internet hebben...we zullen het zien. Jullie allemaal nog bedankt voor de felicitaties op mijn verjaardag, we hebben ze pas gisteren gelezen. We genieten van jullie reacties!

1. Irma & Bert:
    2 december 2012
    He liefjes,

Ademloos lezen we jullie verhalen en kijken we naar de prachtige fotos,s. Zo zien ze er al adembenemend uit laat staan in het echt.......Wat een plezier, wat enerverend en wat zal het genieten zijn voor jullie.....vakantie, maar dit heet gewoon reizen hoor.!! Jullie mogen straks nog wel 5 weken hebben om al dit moois te verwerken als je in het (dan saaie Almere zit haha) Geniet, geniet en geniet !!!
    We kijken al uit al al het vervolg wat nog gaat komen!

Liefs van ons xxxx
  2. Pa Wismeier:
    2 december 2012
    het ziet er allemaal weer schitterend mooi uit blijf genieten
    is het rijden met de camper goed gegaan?
    nou weer veel plezier groeten van Pa
  3. Jeannine:
    3 december 2012
    dat gaat lekker..... lekker hoor en als ik de foto's zo zie: prachtig.
  4. Maud:
    6 december 2012
    Lieve allebei,
    Erg leuk hoor allemaal, maar kom nu maar weer naar huis. Er ligt hier sneeuw en morgen schijnt er 20 cm te gaan vallen, dus ook leuk voor jullie. D'r is niks an als jullie weg zijn.
    Groeten Maud