Cruise over Doubtful Sound

4 december 2012 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

4 December: Met het starten van de dieselmotor van de Seafinn begon onze dag alweer om 6.30 uur. Ondertussen varen we al weer door de wonderschone fjord en hebben we de eerste dolfijnen alweer gezien. Chris, onze kapitein, staat op het achterdek de gisteren gevangen crayfish schoon te maken. Gistermorgen werden we na heerlijk te hebben geslapen in een echt bed getrakteerd op een heerlijk ontbijt. Wat een luxe weer. Daarna zijn we naar de haven van Manapouri gelopen waar we om 9.30 werden verwacht voor de cruise. Om bij Doubtful Sound te komen werden we eerst naar de andere kant van Lake Manapouri gevaren, vervolgens een rit over Wilmott Pass met alvast een voorproefje van wat ons te wachten stond. Wat een schitterend uitzicht op de Sound. Na aankomst in Deep Cove zijn we aan boord van de Seafinn gegaan. De groep is slechts 8 man groot, op een schip waar er 12 op kunnen dus meer dan genoeg ruimte. De schoonheid van de Sound is niet te beschrijven de foto's zullen voor zichzelf spreken...we zijn op allerlei schitterende plekken gestopt , onder inmens hoge rotswanden, watervallen en we hebben gevist en gekajakked. En..terwijl we in de kajaks zaten kwam er een school dolfijnen voorbij. Mooier kan toch niet? Bij de lunch kregen we crayfish en bij het avondeten onze zelf gevangen vis. Het was een gezellige avond met de groep, 4 Aussies en 2 Amerikanen. Robert staat al weer te vissen en haalt net een baracuda uit het water. Stoer zei hij, de volgende wordt een haai en wat denk je..

1. Pa Wismeier:
    9 december 2012
    het was weer een prachtige tocht en mooie foto,s
    de sneeuw was hier in een nacht weg dat ruimt weer goed op
    nog een paar dagen dan zie ik jullie weer.dus tot dan
    groetjes van PA.